Εκπαιδευτική Ρομποτική STEM
Κομβικός ο ρόλος του Στελέχους Γραμματειακής Υποστήριξης στο επιχειρησιακό περιβάλλον ιδιωτικό ή δημόσιο. Συμβάλει στη δημιουργία ενός εργασιακού κλίματος υψηλών προδιαγραφών, ξεκινώντας από την ευταξία και πειθαρχία του χώρου, καλλιεργώντας συνειδητά φιλικές σχέσεις, ενώ παράλληλα διευκολύνει τη διεκπεραίωση των ανατιθέμενων εργασιών.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε νεοεισερχόμενους στον γραμματειακό κλάδο, σε υφιστάμενα γραμματειακά και διοικητικά στελέχη επιχειρήσεων, οργανισμών ή άλλων φορέων, σε στελέχη αποθήκης και λογιστηρίου αλλά ακόμη και σε ανέργους, φοιτητές ή αποφοίτους ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΙΕΚ και Λυκείων οι οποίοι ενδιαφέρονται να σταδιοδρομήσουν στο κλάδο της Διοικητικής – Γραμματειακής Υποστήριξης.
Σκοπός του υποχρεωτικά πιστοποιημένου προγράμματος Vellum Assistant Manager είναι η αποτελεσματική προετοιμασία του συμμετέχοντα στο σύγχρονο περιβάλλον γραφείου κάθε οργανισμού. Θα αναλυθούν στις επιμέρους ενότητες ζητήματα που αφορούν την επικοινωνία, την οργάνωση γραφείου και τη χρήση νέων τεχνολογιών για τη διευκόλυνση της εργασίας και επιπλέον, θα γίνει αναφορά στη σύνταξη επιστολών και αναφορών, στη διεκπεραίωση τηλεφωνημάτων, στη διαχείριση εγγράφων όπως είναι η αρχειοθέτηση και η μεταβίβασή τους κλπ .
Ο κάθε εκπαιδευόμενος μετά το τέλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει στη πράξη όλα όσα έμαθε μέσω του προγράμματος “Assistant Manager”, καθώς υπάρχουν εργασίες προς υλοποίηση για την καλύτερη εμπέδωση όσων έχει διδαχθεί.
Τέλος, πέραν του εκπαιδευτικού υλικού, υπάρχει η δυνατότητα συνεχούς καθοδήγησης (Coaching) όλων των εκπαιδευομένων σε ζητήματα που αφορούν τη θέση γραμματειακής και διοικητικής υποστήριξης, για όλη τη διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος.
Μεθοδολογία εκπαίδευσης
Η παρακολούθηση του προγράμματος υλοποιείται με τη μέθοδο της ασύγχρονης τηλεκατάρτισης. Η πρόσβαση στην πλατφόρμα τηλεκατάρτισης έχει τρίμηνη διάρκεια και οι συμμετέχοντες υποστηρίζονται εξ ολοκλήρου online.
Πιστοποίηση
Μετά την ολοκλήρωση του τμήματος ακολουθεί η υποχρεωτική συμμετοχή στις τελικές εξετάσεις για την λήψη πιστοποιητικού «Vellum Assistant Manager Certificate» μέσω της εξεταστική μεθόδου examiny, που υποστηρίζεται από τον φορέα πιστοποίησης Vellum Global Educational Services.Εκπαιδευτείτε και πιστοποιηθείτε πάνω στα πιο διαδεδομένα εργαλεία εκπαιδευτικής ρομποτικής και STEM που χρησιμοποιούνται σήμερα.
Το εξ αποστάσεως σεμινάριο μεταπτυχιακής εξειδίκευσης «Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και STEM», επιδιώκει την ολόπλευρη και αποτελεσματική κατάρτιση των επιμορφούμενων στα επιστημονικά και επαγγελματικά πεδία που εφάπτονται των αντικειμένων της εκπαιδευτικής ρομποτικής και του STEM. Το πρόγραμμα Εκπαιδευτικής ρομποτικής και STEM σκοπεύει στην εμπλοκή των εκπαιδευόμενών του με τα πεδία που συνάπτονται της χρήσης και αξιοποίησης της ρομποτικής και του STEM στην επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη και βελτίωση των δεξιοτήτων τους.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:
- Αναπληρωτές υποψήφιους και εν ενεργεία εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διαφόρων ειδικοτήτων και ιδιαίτερα στους αποφοίτους παιδαγωγικών/καθηγητικών τμημάτων,
- Σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές,
- Σε πτυχιούχους Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και σε εκπαιδευτές προγραμμάτων δια βίου μάθησης,
- Σε εκπαιδευτικό προσωπικό ιδιωτικής εκπαίδευσης,
- Σε εκπαιδευτές ιδιωτικών κέντρων ρομποτικής και STEM,
- Σε εκπαιδευτές Ιδιωτικών και Δημοσίων ΙΕΚ, καθώς και σε αποφοίτους ΙΕΚ.
Γιατί Εκπαιδευτική Ρομποτική σήμερα
Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας και η είσοδός της στην καθημερινότητα του σύγχρονου ανθρώπου επιτάσσει την εξοικείωση μαζί της. Απαιτείται η βαθύτερη κατανόησή της με σκοπό τέτοιο, ώστε η χρήση της να γίνει αποτελεσματικότερη. Το γεγονός αυτό καθιστά την επιστήμη της ρομποτικής, η οποία αποτελείται από αυτοματισμούς και πληροφορική, απαραίτητο εφόδιο των μαθητών ήδη από τα χρόνια της εκπαίδευσης. Έτσι, δημιουργείται μια ανάγκη για πλήρως καταρτισμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε αυτό το επιστημονικό πεδίο. Το πρόγραμμα αυτό παρέχει στον εκπαιδευτή τα εφόδια για να ανταπεξέλθει στις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
Σκοπός του προγράμματος είναι να κατανοήσουν οι εκπαιδευόμενοι τις αρχές της ρομποτικής και να αποκτήσουν συστηματικές γνώσεις εκπαιδευτικής ρομποτικής, ώστε να συνθέτουν διδακτέα ύλη και διδακτικό υλικό για την ρομποτική σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Στο πρόγραμμα διδάσκεται το απαραίτητο αναλυτικό και τεχνολογικό πλαίσιο, καθώς και οι κύριοι άξονες και προσεγγίσεις της εκπαιδευτικής ρομποτικής. Γενικά, υπάρχει αρκετό θεωρητικό πλαίσιο που καταλήγει να γίνεται πρακτικό. Ειδικότερα, παρουσιάζονται βασικές ρομποτικές διατάξεις, τα επιμέρους χαρακτηριστικά και ο εξοπλισμός τους.
Μεθοδολογία εκπαίδευσης
Η παρακολούθηση του προγράμματος υλοποιείται με τη μέθοδο της ασύγχρονης τηλεκατάρτισης. Η πρόσβαση στην πλατφόρμα τηλεκατάρτισης έχει τετράμηνη διάρκεια και οι συμμετέχοντες υποστηρίζονται εξ ολοκλήρου online.
Πιστοποίηση
Μετά την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης, ακολουθεί η υποχρεωτική συμμετοχή στις τελικές εξετάσεις για τη λήψη πιστοποιητικού «Εκπαιδευτική Ρομποτική – STEM» μέσω της εξεταστικής μεθόδου examiny, που υποστηρίζεται από τον φορέα πιστοποίησης Vellum Global Educational Services.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1
- 1. Εισαγωγικές έννοιες
- 2. Αναφορά σε επίσημα άρθρα
- 3. Αναφορά στην πληροφορική
- 4. Αναφορά στον προγραμματισμό
- 5. Στατιστικά στοιχεία διαγωνισμών
- 6. Αναφορά στην έννοια του STEM
- 7. Αναφορά στην έννοια της ρομποτικής και στο ρομπότ
- 8. Ιστορία του ρομπότ
- 9. Οι λόγοι που συντέλεσαν στην ένταξη της ρομποτικής στο σχολείο
- 10. Ο διαγωνισμός WRO Hellas για την ρομποτική
- 11. Η εξέλιξη της ρομποτικής στο πέρασμα των εποχών
- 12. STEM, ρομποτική και οικονομία
- 13. Αναφορά στην τεχνητή νοημοσύνη
- 14. Ανάλυση της έννοιας του STEM
- 15. Αναφορά στον εποικοδομισμό/οικοδομισμό
- 16. Τι διδάσκει η εκπαιδευτική ρομποτική;
- 17. Μια μικρή αναφορά σε εργαλεία ρομποτικής και γλώσσες προγραμματισμού
- 1. Εισαγωγικές έννοιες
ΕΝΟΤΗΤΑ 2
- 1. Τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών
- 2. Αναφορά στην εκπαίδευση
- 3. Θεωρίες μάθησης
- 4. Βασικά στοιχεία για επιτυχημένη μάθηση
- 5. Μέθοδοι διδασκαλίας
- 6. Συμπεριφορισμός
- 7. Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
- 8. Μάθηση και διδασκαλία με ανάπτυξη έργου
- 9. Τεχνική καθοδήγησης της συνεργασίας
- 10. Σεναριογραφημένη συνεργασία
- 11. Τεχνική ανάπτυξης των δεξιοτήτων
- 12. Τεχνική αξιολόγησης των μαθητών
- 13. Διερευνητική μάθηση
- 14. Βιωματικό μοντέλο μάθησης
- 15. Υπολογιστική σκέψη και μέθοδος επίλυσης προβλημάτων
- 16. Τύποι προβλημάτων
- 17. Βασικά χαρακτηριστικά προσέγγισης
- 18. Τα στάδια της γνωστικής ανάπτυξης του παιδιού
- 19. Κλασσικός εποικοδομητισμός και κοινωνικός εποικοδομητισμός
- 20. Τεχνολογία και εποικοδομισμός
- 21. Αναφορά στις ηλικίες
- 22. Επίπεδα εκπαίδευσης
- 23. Συμπεράσματα
- 1. Τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών
ΕΝΟΤΗΤΑ 3
- 1. Βασικές αρχές του επικοδομισμού
- 2. Ο μικρόκοσμος
- 3. Αναφορά σε επίσημα άρθρα
- 4. Μορφές εκπαιδευτικού λογισμικού
- 5. Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικού λογισμικού
- 6. Ανακαλυπτική μάθηση
- 7. Τα περιβάλλοντα μάθησης
- 8. Καθοδηγούμενη διδασκαλία
- 9. Ανακάλυψη και διερεύνηση
- 10. Κατηγορίες λογισμικού ανοιχτού τύπου
- 11. Οι μικρόκοσμοι σε ηλικίες
- 12. Η διδασκαλία με το ρομπότ
- 13. Τυπική και άτυπη εκπαίδευση
- 14. Παρουσίαση οδηγού σπουδών
- 15. Οπτικός προγραμματισμός
- 16. Μαθησιακά αποτελέσματα
- 17. Οι τέσσερις συνιστώσες ανάπτυξης των μαθητών
- 18. Διδακτικές αλληλουχίες
- 19. Κατάλογος βιντεομαθημάτων
- 20. Προτεινόμενη δραστηριότητα
- 1. Βασικές αρχές του επικοδομισμού
ΕΝΟΤΗΤΑ 4
- 1. Πλατφόρμες εκπαιδευτικής ρομποτικής
- 2. Εργαλεία εκπαιδευτικής ρομποτικής
- 3. Διάγραμμα ροής
- 4. BeeBot
- 5. Pro-Bot
- 6. Thymio
- 7. Thymio II
- 8. Aseba
- 9. Lego WeDo
- 10. Lego Mindstorms RCX
- 11. Lego Mindstorms NXT
- 12. Lego Mindstorms EV3
- 13. Mindstorms Robotics Invention System
- 14. Πλατφόρμες Λογισμικού με Χρήση EV3
- 15. Scratch
- 16. Raspberry Pi
- 17. Fidget
- 18. Basic stamp
- 19. Aerobot
- 20. Lego Spike Essential
- 21. Lego BricQ
- 22. Edison
- 23. Botley 2.0
- 1. Πλατφόρμες εκπαιδευτικής ρομποτικής
ENOTHTA 5
ΕΝΟΤΗΤΑ 6
ΕΝΟΤΗΤΑ 7
ΕΝΟΤΗΤΑ 8
ΕΝΟΤΗΤΑ 9
ΕΝΟΤΗΤΑ 10
ΕΝΟΤΗΤΑ 11
ΕΝΟΤΗΤΑ 12