Μεταπτυχιακός Τίτλος στην Κοινοτική Φροντίδα Υγείας
Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στη Κοινοτική Φροντίδα στοχεύει στην παροχή γνώσεων και δεξιοτήτων προκειμένου οι απόφοιτοι να είναι ικανοί να προσφέρουν βέλτιστη φροντίδα υγείας για την πρόληψη, διατήρηση και προαγωγή υγείας καθώς και της αποκατάστασης της νόσου, σε άτομα, οικογένειες και ειδικές πληθυσμιακές ομάδες, στην κοινότητα. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε νοσηλευτές, ιατρούς, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, φυσικοθεραπευτές, επισκέπτες υγείας και άλλους ειδικούς που ενδιαφέρονται για την παροχή φροντίδας στην κοινότητα. Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι φοιτητές αναμένεται:
- Να αυξήσουν τις γνώσεις για τις βασικές έννοιες της υγείας και ασθένειας της κοινότητας,
- Να εφαρμόζουν τη θεωρία στην ανάπτυξη, υλοποίηση και αξιολόγηση παρεμβάσεων Κοινοτικής Φροντίδας Υγείας,
- Να αναπτύσσουν προγράμματα και αλλαγές σε πολλαπλά επίπεδα στην κοινότητα,
- Να σχεδιάζουν και εφαρμόζουν στρατηγικές για την προαγωγή της Κοινοτικής Υγείας,
- Να σχεδιάζουν και εφαρμόζουν παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση προβλημάτων υγείας,
- Να αξιολογούν τις ατομικές, οικογενειακές και κοινοτικές ανάγκες υγείας,
- Να παρέχουν ολοκληρωμένη προληπτική και εξειδικευμένη θεραπευτική φροντίδα των τραυμάτων.
Με την επιτυχή συμπλήρωση του προγράμματος οι φοιτητές / – τριες αναμένεται να αποκομίσουν πλεονεκτήματα από την απόκτηση αυτής της εξειδίκευσης όπως:
- Την ανταπόκριση στις νέες παγκόσμιες τάσεις στην υγεία για την ανάπτυξη της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.
- Τις σημαντικές προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης
- Την ανέλιξη επαγγελματιών που ήδη εργάζονται
- Την αναμενόμενη οργάνωση των Εθνικών Συστημάτων Υγείας θα οδηγήσει σύντομα στην ανάπτυξη νέων θέσεων στην κοινότητα
Κατηγορία Μαθημάτων | ECTS |
Υποχρεωτικά Μαθήματα | 70 |
Επιλεγόμενα Μαθήματα | 20 |
Σύνολο | 90 |
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Α’ Εξάμηνο
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
1 | DLMCHC 106 | Πολιτικές Υγείας – Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας | 5 |
2 | DLMCHC 103 | Οικογενειακή Φροντίδα Υγείας Ι | 10 |
3 | DLMCHC 101 | Βιοστατιστική-Επιδημιολογία | 10 |
4 | DLMCHC 112 | Μεθοδολογία έρευνας | 5 |
Β’ Εξάμηνο
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
1 | DLMCHC 104 | Οικογενειακή Φροντίδα Υγείας ΙΙ | 10 |
2 | DLMCHC 102 | Αρχές Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας | 10 |
3 | DLMCHC 105 | Διεπιστημονική Διαχείριση Χρόνιων Νοσημάτων | 10 |
Γ’ Εξάμηνο
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
1 | DLMCHC 202 | Φροντίδα Υγείας Βασισμένη σε Ενδείξεις | 10 |
2 | DLMCHC 201 | Μεταπτυχιακή Εργασία ή 2 μαθήματα Επιλογής | 20 |
Επιλεγόμενα Μαθήματα
No. | Κωδικός | Όνομα | ECTS |
1 | DLMCHC 114 | Πρόληψη και Αντιμετώπιση Λοιμωδών Νοσημάτων | 10 |
2 | DLMCHC 115 | Πρόληψη και Προαγωγή Υγείας | 10 |
3 | DLMCHC 113 | Αξιολόγηση Υγείας της Οικογένειας | 10 |
Ακαδημαϊκά προσόντα
Ένα πτυχίο προπτυχιακού επιπέδου από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο σε σχετικό πεδίο σπουδών όπως οι τομείς των επιστημών , εκπαίδευσης ,επιχείρησης ή ιατρικής ή κατοχή ενός αναγνωρισμένου επαγγελματικού προσόντος,
Προαπαιτούμενη γνώση αγγλικής γλώσσας.
Η αγγλική γλώσσα είναι η επίσημη γλώσσα της καθοδήγησης που δίνεται. Εάν οι φοιτητές σπουδάζουν ή έχουν πάρει το πτυχίο τους από ένα μη αγγλόφωνο πανεπιστήμιο, πρέπει να αποδείξουν την ικανοποιητική γνώση τους στην Αγγλική γλώσσα.
Κατάλληλα πτυχία είναι τα εξής
- ΤΟΕFL
- IELTS
- GCSE ( με βαθμό C και πάνω)
- CPE ( proficiency στα αγγλικά του πανεπιστημίου Cambridge με βαθμό C και πάνω)
Επαγγελματική εμπειρία
Μια διετής προϋπηρεσία /εργασιακή εμπειρία θα θεωρείται πλεονέκτημα.
Συνέντευξη
Στο πρώτο στάδιο, οι αιτήσεις που έχουν υποβληθεί συμπεριλαμβανομένου όλων των σχετικών εγγράφων θα αξιολογηθούν από την επιτροπή εισαγωγής για να αποφασιστεί ένα το προφίλ του υποψηφίου συνάδει με τις απαιτήσεις του προγράμματος. Εάν μια αίτηση είναι επιτυχής σε αυτό το στάδιο , ο υποψήφιος θα κληθεί για συνέντευξη η οποία είτε γίνεται δια ζώσης είτε από μακριά με τηλεδιάσκεψη. Μετά την συνέντευξη, η επιτροπή εισαγωγής θα αποφασίσει εάν ο υποψήφιος θα προσφερθεί μια θέση στο πρόγραμμα. Μετά την εισαγωγή, ίσως ζητηθεί από τους υποψηφίους να πάρουν επιπρόσθετες οδηγίες στην αγγλική γλώσσα. Για να ληφθεί υπόψη η αίτηση για την εισαγωγή στο πρόγραμμα, οι μελλοντικοί υποψήφιοι πρέπει να καταθέσουν τα ακόλουθα
- Αίτηση για την εισαγωγή των υποψηφίων (διαδικτυακά)
- Βιογραφικό σημείωμα
- Επίσημα αποδεικτικά όλων των πτυχίων έως σήμερα ( συμπεριλαμβανομένου και αυτών που δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα). Οι υποψήφιοι πρέπει να διαβεβαιώσουν ότι μπορούν να προσκομίσουν όλα τα απαραίτητα αντίγραφα από τα πτυχία τους παραθέτοντας όλες τις διδακτικές ενότητες που έχουν παρακολουθήσει και τους βαθμούς που έχουν πάρει.
- Προσωπική δήλωση. Μια έγγραφη κατάθεση έκτασης μιας σελίδας που θα υποδεικνύει την καταλληλότητα του υποψηφίου για το μεταπτυχιακό πρόγραμμα, τους λόγους για τους οποίους έκανε την αίτηση και τους μελλοντικούς επαγγελματικούς του στόχους.
- 2 συστατικές επιστολές.
- Οποιαδήποτε άλλα σημαντικά έγγραφα.
Από πλευράς μηχανικής
Οι περισσότεροι φοιτητές του εξ αποστάσεως προγράμματος στην διασφάλιση ποιότητας στην μηχανική αναμένεται να
Α) Εργαστούν ως επαγγελματίες σε εταιρίες μηχανικών.
Β) γίνουν επιχειρηματίες αναζητώντας να στήσουν ή να βελτιώσουν οργανισμούς
Γ) να είναι άνεργοι επαγγελματίες που αναζητούν να βελτιώσουν τις δεξιότητες τους.
Εντός αυτού του πλαισίου, οι απόφοιτοι μας θα
- Είναι ικανοί να χρησιμοποιούν αποδοτικά τις τελευταίες γνώσεις για το πώς να εφαρμόσουν τις αρχές διασφάλισης και διαχείρισης ποιότητας στη μηχανική σε περιβάλλον οργανισμών.
- Αναπτύξουν δεξιότητες που προαπαιτούνται για να καινοτομήσουν , διαχειριστούν και ηγηθούν.
- Αναπτύξουν δεξιότητες που είναι χρήσιμες για έναν άνθρωπο που εργάζεται σε έναν οργανισμό σαν έναν διαχειριστής ποιότητας.
Από πλευράς εκπαίδευσης
Το πρόγραμμα σπουδών έχει αναπτυχθεί /δομηθεί βάση των προδιαγραφών και των απαιτήσεων του εκπαιδευτικού τομέα. Ειδικότερα, υπάρχει ένα ισχυρό ενδιαφέρον σχετικά με τη διαχείριση ποιότητας και την ανάπτυξη ειδικών προδιαγραφών και διεργασιών που ακολουθούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα παγκοσμίως και ιδιαιτέρως σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, το πρόγραμμα απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτές /δασκάλους πρωτοβάθμιας δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που έχουν θέσει διαχειριστών , είτε εργάζονται στο υπουργείο παιδείας είτε εργάζονται σε άλλους εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Οι απόφοιτοι του μεταπτυχιακού στην διασφάλιση ποιότητας στην εκπαίδευση θα είναι ικανοί να αναπτύξουν πολιτικές και να υιοθετήσουν αρχές μέσα και τεχνικές διαχείρισης και διασφάλισης ποιότητας για να βελτιώσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες σε ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα. Τελειώνοντας, θα είναι ικανοί να σχεδιάσουν , να καινοτομήσουν , να διαχειρίζονται και να ηγούνται τις διαδικασίες διαχείρισης και διασφάλισης ποιότητας σε ένα εκπαιδευτικό οργανισμό.