Μεταπτυχιακό στην Διοίκηση και Ηγεσία Σχολικών Μονάδων

Πληροφορίες

Η σημασία της αποτελεσματικής οργάνωσης και διοίκησης σχολικών μονάδων αλλά και των εκπαιδευτικών συστημάτων έχει πολλαπλασιαστεί κατά τα τελευταία 25-30 χρόνια. Σε μια εποχή όπου οι κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές αλλαγές είναι συνεχείς και ραγδαίες και ταυτόχρονα οι απαιτήσεις για παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης μεγαλύτερες από ποτέ, η ανάγκη για προετοιμασία κατάλληλων διοικητικών στελεχών έχει φτάσει στο υψηλότερο της σημείο. Η αναγνώριση της σημασίας της αποτελεσματικής σχολικής ηγεσίας είναι πλέον καθολική από ερευνητές, ακαδημαϊκούς, εκπαιδευτικούς και γονείς. Πρόσφατα ερευνητικά αποτελέσματα στο εξωτερικό καταδεικνύουν πως η ηγεσία σχολικής μονάδας είναι ο δεύτερος σχολικός παράγοντας σε θετική επίδραση στα αποτελέσματα μαθητών.

Ο σχολικός ηγέτης του σήμερα δεν μπορεί να αντεπεξέλθει με επιτυχία στο δύσκολο έργο του χωρίς την κατάλληλη προετοιμασία. Χρήσιμη μεν η επαγγελματική εμπειρία αλλά εξίσου χρήσιμη είναι και η θεωρητική/επιστημονική κατάρτιση. Το εξ’αποστάσεως μεταπτυχιακό πρόγραμμα στην Διοίκηση Σχολικών Μονάδων έχει ως στόχο να βοηθήσει τους τωρινούς αλλά και μελλοντικούς σχολικούς ηγέτες στην προσπάθεια τους για αποτελεσματική διοίκηση σχολείου. Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο ώστε να εξοπλίσει τους φοιτητές με ένα ευρύ φάσμα γνώσεων και δεξιοτήτων όσον αφορά τη θεωρία και την πρακτική της εκπαιδευτικής διοίκησης και της εκπαιδευτικής ηγεσίας.

Στόχοι Προγράμματος

Αναμένεται ότι με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι απόφοιτοι θα είναι σε θέση να:

  • Έχουν αποκτήσει ένα στερεό υπόβαθρο στην θεωρία αλλά και την πρακτική της εκπαιδευτικής διοίκησης και εκπαιδευτικής ηγεσίας
  • Ερμηνεύουν και να εξηγούν την δράση και λειτουργία των σχολικών μονάδων
  • Κατανοούν τις διαδικασίες μάθησης και διδασκαλίας ώστε να διαμορφώνουν τις κατάλληλες συνθήκες εργασίας για το προσωπικό και τους μαθητές
  • Αναλύουν τις αρχές της κουλτούρας του σχολείου και να λαμβάνουν τις σωστές αποφάσεις για εισαγωγή, ανάπτυξη και διατήρηση κουλτούρας
  • Γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά της ποιοτικής ομαδικής εργασίας και να οργανώνουν αποτελεσματικές κοινότητες μάθησης για τους εκπαιδευτικούς
  • Κατανοούν τις χρήσεις της τεχνολογίας στην ηγεσία
  • Δουλεύουν αποτελεσματικά με εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές για την επίτευξη όσο το δυνατόν καλύτερων αποτελεσμάτων
  • Χρησιμοποιούν την αξιολόγηση διδασκαλίας και διδακτικού έργου ως αποτελεσματικό εργαλείο ηγεσίας.
  • Επιλέγουν και να εφαρμόζουν ηγετικά και διοικητικά στυλ και πρακτικές αποτελεσματικής ηγεσίας ανάλογα με την κατάσταση
  • Αναλύουν και να αξιολογούν την έρευνα για την διοίκηση και ηγεσία
  • Αναλύουν και να αξιολογούν εκπαιδευτικές πολιτικές όσον αφορά τη σημασία και τις προεκτάσεις που έχουν για το προσωπικό και την εκπαίδευση
  • Διαμορφώνουν το κατάλληλο σχολικό περιβάλλον για όλους τους μαθητές
  • Βοηθούν στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στα σχολεία.
  • Συγγράφουν επιστημονικές εργασίες που να είναι σε θέση να δημοσιευθούν σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά και να παρουσιαστούν σε τοπικά και διεθνή επιστημονικά συνέδρια.
Δομή
ΕΠΙΛΟΓΗ 1: Οι φοιτητές επιλέγουν να εκπονήσουν μεταπτυχιακή διατριβή. Ως εκ τούτου πρέπει να συμπληρώσουν 30 ECTS (τρία ‘Υποχρεωτικά Μαθήματα’), 30 ECTS (δύο υποχρεωτικά μαθήματα μεταπτυχιακής διατριβής*) και 30 ECTS (επιλογή δύο μαθημάτων από τον πίνακα ‘Επιλεγόμενα Μαθήματα Εμβάθυνσης” και επιλογή ενός μαθήματος από τον πίνακα “Επιλεγόμενα Μαθήματα Διεύρυνσης”).
 
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Α/ΑΤίτλος ΜαθήματοςΚωδικός ΜαθήματοςECTS
1Θεωρίες και Αρχές Εκπαιδευτικής Διοίκησης και ΗγεσίαςDLEDAΝ05110
2Αποτελεσματική και Επιτυχημένη Σχολική ΗγεσίαDLEDAΝ05210
3Μεθοδολογία της ΈρευναςDLEDAΝ05310
4Μεταπτυχιακή Διατριβή ΙDLEDAΝ05410
5Μεταπτυχιακή Διατριβή ΙΙDLEDAΝ05520

 

ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΜΒΑΘΥΝΣΗΣ (οι φοιτητές επιλέγουν δύο μαθήματα)
Α/ΑΤίτλος ΜαθήματοςΚωδικός ΜαθήματοςECTS
1Εκπαιδευτική Ηγεσία και ΤεχνολογίαDLEDAΝ05610
2Εκπαιδευτική Πολιτική και Εκπαιδευτική ΑλλαγήDLEDAΝ05710
3Διοίκηση και Διαπολιτισμική ΕκπαίδευσηDLEDAΝ05810
4Διοίκηση και Λήψη ΑποφάσεωνDLEDAΝ05910
5Διαχείριση και Ανάπτυξη Ανθρώπινου ΔυναμικούDLEDAΝ06010
6Ηγεσία Ομάδων στην ΕκπαίδευσηDLEDAΝ06110

 

ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗΣ (οι φοιτητές επιλέγουν ένα μάθημα)
Α/ΑΤίτλος ΜαθήματοςΚωδικός ΜαθήματοςECTS
1Ζητήματα Αειφόρου Ανάπτυξης, Αρχές και ΣτόχοιDLEDAΝ06210
2Σύγχρονες Τάσεις στην Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση: Θεωρία και ΈρευναDLEDAΝ06310
3Διδασκαλία, Μάθηση και ΑξιολόγησηDLEDAΝ06410
4Μελέτη του Αναλυτικού ΠρογράμματοςDLEDAΝ06510

 

ΕΠΙΛΟΓΗ 2: Οι φοιτητές πρέπει να συμπληρώσουν 30 ECTS (τρία υποχρεωτικά μαθήματα) και 60 ECTS (επιλογή τεσσάρων μαθημάτων από τον πίνακα “Επιλεγόμενα Μαθήματα Εμβάθυνσης” και επιλογή δύο μαθημάτων από τον πίνακα “Επιλεγόμενα Μαθήματα Διεύρυνσης”).

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Α/ΑΤίτλος ΜαθήματοςΚωδικός ΜαθήματοςECTS
1Θεωρίες και Αρχές Εκπαιδευτικής Διοίκησης και ΗγεσίαςDLEDAΝ05110
2Αποτελεσματική και Επιτυχημένη Σχολική ΗγεσίαDLEDAΝ05210
3Μεθοδολογία της ΈρευναςDLEDAΝ05310

 

ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΜΒΑΘΥΝΣΗΣ (οι φοιτητές επιλέγουν τέσσερα μαθήματα)
Α/ΑΤίτλος ΜαθήματοςΚωδικός ΜαθήματοςECTS
1Εκπαιδευτική Ηγεσία και ΤεχνολογίαDLEDAΝ05610
2Εκπαιδευτική Πολιτική και Εκπαιδευτική ΑλλαγήDLEDAΝ05710
3Διοίκηση και Διαπολιτισμική ΕκπαίδευσηDLEDAΝ05810
4Διοίκηση και Λήψη ΑποφάσεωνDLEDAΝ05910
5Διαχείριση και Ανάπτυξη Ανθρώπινου ΔυναμικούDLEDAΝ06010
6Ηγεσία Ομάδων στην ΕκπαίδευσηDLEDAΝ06110

 

ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗΣ (οι φοιτητές επιλέγουν δύο μαθήματα)
Α/ΑΤίτλος ΜαθήματοςΚωδικός ΜαθήματοςECTS
1Ζητήματα Αειφόρου Ανάπτυξης, Αρχές και ΣτόχοιDLEDAΝ06210
2Σύγχρονες Τάσεις στην Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση: Θεωρία και ΈρευναDLEDAΝ06310
3Διδασκαλία, Μάθηση και ΑξιολόγησηDLEDAΝ06410
4Μελέτη του Αναλυτικού ΠρογράμματοςDLEDAΝ06510